Ik realiseer mij dat ik nog niet eerder geschreven heb over het beeldmerk van VIEROOS:

Na de keuze van de handelsnaam heb ik bij de kick-off met de ontwerpers / vormgevers van Counter Creatives ook verteld over m’n nautische liefhebberij.

Er zijn natuurlijk veel thema’s te bedenken zijn op basis van nautische voorwerpen, zoals een vuurtoren (licht in de duisternis, baken en richting-gever), een boei (waarschuwer, koershouder of focus-punt), een roer (bijsturen, richtinggeven), een anker (houvast), een kompas (de juiste koers), een zeekaart (uitzetten van koerslijn en bepalen waypoints) en natuurlijk de reddingsboei (wegnemen zorg, bieden van houvast en veiligheid).

Het zijn prachtige thema’s en mooie metaforen richting ondernemerschap …………… en daarom al veel gebruikt door bedrijven en professionals. ………… Dat ging ‘m dus niet worden. Maar ja, ……….  die vorm van die reddingsboei en die verdeling in vier vlakken ………. dat heeft toch wel veel raakvlakken met “vieroos”. Dus daar toch mee doorgegaan:

…….. etc ……. tot de uiteindelijke keuze voor het inmiddels bekende beeldmerk dat samen met de naam het logo van VIEROOS vormt:

Wilt u dit bericht delen?